القائمة الرئيسية

الصفحات

أخبار

انخفاض الذهب انتهى استعدوا لاكبر ارتفاع بداية من يوليو 2022

 بيرفع الفائده 75 بوصه اساس والذهب فاجئ الجميع بثباته فوق مستويات 1800 وده اللي كنا بنتكلم فيه مع حضراتكم قبل كده بنقول ان الذهب يا جماعه لن يرضخ واخر ما ينزل حتلاقيه بينزل 50 دولار في منزلها من 1870 كده بالقرب من 1830 الذهب العصر القادم له عصره الذهبي والاقوى بسبب الركود الاقتصادي وتضخم الاكبر.



الفيدرالي الامريكي رفعها 75.6 تعتبر زي حاجه كبيره جدا يعني كان الاساس انقطاع الصوت في الذهب وتنزله اكثر من الاسفل بسبب زياده الاقبال عليه لكن وضحنا قبل كده و اكثر من مره و قل لك ان المستثمرين والمتداولين والمضاربين بدا وبشكل واضح جدا امام الجميع انهم يتيقنوا ان في ركود اقتصادي الركود الاقتصادي حيث.

انخفاض الذهب انتهى استعدوا لاكبر ارتفاع بداية من يوليو 2022


دمر وهيك فض قيم العملات وقوتها الشرائيه وبالتالي جميعها يقبل على الذهب كمال اجسام نودل بفسر عدم انخفاض الذهب لقوه للاسفل وتمسك فوق مستوى 1800 على الرغم من رفع الفيدرالي الامريكي للفائده ايه اللي هيحصل خلال الفتره المقبله علشان نكون واضحين علشان نكون واضحين خلينا نقرا مع حضراتكم من شوف توقعات الفيدرالي.



الامريكي للفائده يوم 27 يوليو المقبل في اجتماعهم متوقعين النوم يرفعوها مار 4 بنك بالكريز تدعو تكلم وقال لك ان احنا بنت وقعنا الفيدرالي الامريكي يرفع الفائده خلال اجتماعه المقبل في يوم 27 يوليو بمعدل 50.6 للمره الرابعه على التوالي لان التضخم حتى الان لم يستجيب لكل هذه المحاولات وبالتالي حيدر الفيدرالي الامريكي يرفع اكثر.



واكثر واكثر علشان يقدر يعني يقدر يقفز بيكذب رؤوس الاموال اكثر واكثر واكثر الانطلاق الكبرى في التحديد زي ما اقول لحضرتك موزي متابعه على مدار الايام اللي فاتت في كثير جدا من الفيديوهات ان الركود الاقتصادي الناتج عن التضخم المستمر هيدمر الاقتصاد بشكل كامل بسبب فقدان عدد كبير جدا من الوظائف شفنا في الفتره الاخيره.

اسعار الذهب اليوم فى مصر


كان تقرير الوظائف سيء للغايه الكل كان متوقع ان يتم اضافه اكثر من 278000 وظيفه يجي او تيجي هذه البيانات سلبيه للغايه و يتم اضافه 128000 وظيفه فقط فتكون صدمه لكل المتداولين والمضاربين في بالنسبه للاقتصاد الامريكي تيجي بعدها بالتدخل تكون اعلى من مستويات لم تسجلها الاقتصاد الامريكي منذ 41 عام فتكون صدمه.



اكثر فبالتالي يبدا يتنبا او تتنبا البنوك العالميه تبدا تقول لك في حاله من اقتصادي علشان كده احنا قلنا ان منطقه 1800 منطقه في السعوديه ما بين اتجاه صعودي للاعلى و انطلاقه قويه او الفاضي الذهب كان على مدار الايام اللي فاتت كان بيساعد الهبوط ونزل من 1870 ل 1820 تقريبا اللي حوالي 50 دولار اللي كنا بنتكلم فيها لكن الفيدر.



الي الامريكي والكل كان عارف انه يرفع الفائده والمعظم كان متوقع انواع 75 قطع اثاث وبالتالي ما حصلت في خبطه في السوق وفي نفس الوقت اذهب متماسك لان اللي مستثمر في الذهب دلوقت بدا اتمسك به وبدا فيكون في زياده اقبال عليه بسبب الرجيم .
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات