القائمة الرئيسية

الصفحات

أخبار

اسعار الذهب واكبر انخفاض قادم الاسبوع المقبل

 اسعار الذهب واكبر انخفاض قادم الاسبوع المقبل

اسعار الذهب نوعا ما في التذمر من مستويات 1790 و1970 شوفنا بختام نهايه الاسبوع ذهب نزل عد 1770 لكن رجع ارتفاع شويه للاعلى وادر يغلق بالقرب من مستويات 1882 والسبب الاساسي والرئيسي في هذا الارتفاع لكن مش كبير يعني انا شفت ارتفاع بسيط في حدود حوالي 10 ولا 15 دولار بيانات التضخم اللي كانت اعلى من المتوقع .


والا يعني انا وصلت للمستوى 6/8 من عشره لو قارناها على مدار 40عام حلاقي يعني ان هي ديت الاعلى وبالتالي دال يدل على ان يساعد الذهب لو عمال لكن قوته زي ما احنا بنقول مش قادر يعطيها للذهب كاكولا ليه لان الذهب في الفتره الحاليه متخوف جدا او المتداولين عليه او المضاربين عليه مش عايزين يقبلوا عليه بكثافه لانهم متخوفين من.

اسباب انخفاض اسعار الذهب في الايام المقبله


اي حركه مفاجاه الفيدرالي الامريكي اللي يروح رافع اسعار الفائده فجاه كده وخصوصا انصرهم وصل مستويات عاليه ومثال كلمت خوفو تركب الموضوع ده وخصوصا ان احنا عندنا اجتماع الاسبوع المقبل من ايام الاسبوع التداول عبدالله حسبو نشوف هل فعلا الفيدرالي الامريكي هيبدا يضاعف من وزيره التخطيط ولا لا علشان السنه ده التضخم مرفعش الذهب كثير وفي نفس الوقت هتلاقيني ارفعه وبرده في نفس بوستات يعني هم مش قادر مثلا.


يخترق مستوياتها 1800 على الرقم اللي هي كانت تعتبر بعيد قوي جدا وخصوصا انه لم يصلها منذ 40 وبالتالي كان الاثاث ماين زي كده تدفع لي الذهب من الانطلاق اعلى من 1800 لكن بسبب عزوف الناس على شراء الذهب في الفتره الحاليه و خوفهم ورعبهم من الاسترالي امريكي ياخذ قرارات واجراءات من شانها انها ترفع اسعار الفائده اوك خطوات هذه الافعال الفائده فان كل خائف من موضوع انا اخش دلوقت في صفقه او اشتري دلوقتي وبعد كده.

متوسط سعر جراب الذهب في مصر عيار 21


يجي الفئران القبلي فيه ياخذني خطوات عاجله بشان او تمهل رفع اسعار الفائده في يبدا الموضوع سوف يبدا الذهب يفضل الاكل لا يقول لك لا انا خليني في الامان احسن وابتعد عن هذه الشبهات الى حين الرؤيا فقد حوده نفس اللي كان بيحصل قبل كده على فكره اللي خلى الذهب يرتفع في الايام السابقه ويوصل لمستواه 1870 ويرتفع في حدود 100 دولار ولا اكثر هو ايه اللي جرالي الامريكي وقتها اعترف وقال لك ان التضخم مؤقت وعابر وبما ان التضخم مؤقت.


ما عنديش اي لي انا رفع اسعار الفائده خلال الفتره المقبله الله مش هترد ترفع اسعار الفائده عشان كده بتقول ان تصريحات اللي زي كده واللي كانت في الفتره السابقه هي اللي قعدت الذهب القوه ابطال في مش بس البنات الاجنبيه لان البيانات ممكن تكون ايجابيه وقدرتها على رفع الذهب مش قويه يعني ما فيش كمال عليه اه ممكن ترفعوا لي يعني تهزر بقى دلوقتي وهي مثلا في الصالح الذهب تتلاقى اعترف عندها 20 30 40 دولار لاعلى ده كلهم نهايه اليوم.

اسعار الذهب هل سترتفع ام تنخفض في مصر


او بعد الاسبوع يرجع ينزل مره ثانيه ليه لان ما فيش اقبال لان ما فيش زي ما احنا بنقول اقبال الناس موته خوفها جدا من موضوع الفائده لا انا مش بافكر في الدولار الامريكي عاملها ده احنا عندنا لك تبعث للاوروبى المركزي الاوروبي والمكان بالانجليزي و عندي اجتماع برده اللي في الامريكي وكلنا حاله متصل قراراتهم قررت ملوحه تصب في صالح يعني هو مش لازم نقول لها الصالح يقول لك ان انا عارفه عارفه لو حطيت بس صالح رفع اسعار.


الفائده هتلاقيها بينزلها في الاسقف دول قارات عكس عارف عارف يعني مثلا سبتها يبعثها الذهب يرتفع لاعلى يعني احنا قلنا الفائده يا جماعه هي العدو اللدود للذهاب طول ما الفائده بترتفع طول محللين الذهب ينخفض بالاسفل لاننى رفع للفائده بعماد من الاقبال عليها والمزيد من عمليات البيع على الذهب لانها بيت دور عليهم ارباح تقبل يقبل امبير.

عايزين نعرف اسعار الذهب النهارده


فعلك الفائده وتر 4 على المتداولين والمضاربين هتكون عامله ازاي علشان كده بنقول ونرجع نقول مره ثانيه حتى اللحظه ما زال الجميع متركب و متخوف من موضوع رفع اسعار الحج افضل الاماكن الخضراء الامريكيه الطبيه قبل رفع اسعار الفائده اللي ضاع توصيله التقديم ليه عايز ضعفت تقليص.


لا مش شايف ان الموضوع لو مش على كده في التضخم بحلول منتصف عام 2022 قد يخرج عن السيطره وحليت وسعو يصل لمستوى اعلى اذا كان هو حاليا وصل لمستويات لم يصلها من اربعين عام وبالتالي لو وصل لهذه المستويات و مستويات اعلي خرج عن السيطره ابقى ذاكري.
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات