القائمة الرئيسية

الصفحات

أخبار

اسعار الذهب سينهار ويصل 1500 توقعات الذهب في 2022

الذهب تداولات والاسبوعيه وبحاول انه يصعد ويطلع فوق مستويات 1800 و خصوصا مع انتشار فيروس ومسحور اوميكرون المتحول من رونا في الفتره الاخيره و ارتفاع اعداد الاصابات في دول اوروبا وخصوصا المانيا بنسمع عنها المنيا بتتجوز في عدد الاصابات اليوميه ال 40000 و 50000 حاله اصابه في اليوم الواحد مش بس كده.



على الفيسبوك جدا من الدول بدات تعلن عن قلقها وتوترها بشكل وضع الامر اللي بدا يعطل الذهب بعض من الثقه عندنا الشغل اعلامي في الفتره الاخيره مركز على الفيروس اوميكرون وانتشار وارتفاع عدد الاصابات في الفتره الاخيره وخوف ورعب الدول والحكومات المختلفه وزاره الصحه العالم من انه ينتشر ومش هيقدر يسيطر عليه.

اسعار الذهب سينهار ويصل 1500 توقعات الذهب في 2022


لكن بطبيعه الحال زي ما احنا قلنا اه خوفو زي ما حكم الوقوف الناس والرعب اللي بيحصل في الفتره حاليا بيعاكس على اداء الذهب بمزيد من الصلابه والقهوه والماء وبعض الارتفاع لكن هل فعلا التاثير الخاص بفيروس كورونا اوبا لمتحول الحالي والخوف الناتج عن انتشاره هل هو نفس التاثير اللي هيكون في بدايه ظهور الفيروس اكيد لا ليه لا انا حضرت الوضع الثور اكثر حكومات بدء التعامل مع الفيروس بدا فيه لقاحات يتم اعطاؤها جرعه معزه ثالثه.


مش عارف ايه فابداوا تعملوا مع الوضع بصوره اكثر احترافيه من الاول يعني في الاول كان بيعمل لك اغلاق شامل يفرج لك حظر التجول مش عارف ايه اما دلوقتي بدء الوضع اكثر طبيعيه شويه اه هم ما متخوفين باقول لك اعدادات بدفاع فى وفيات في بعض الاجراءات الاحترازيه في قتلك المزه الاول لكن لو الموضوع عشان نكون واضحين.

اسعار الذهب اليوم فى مصر


ماذا يخرج عن سيطرتهم مثلا ومش قادرين يسيطروا بدات الان لقد تم تغيير يبقى اكيد الذهب محتاج يشتغل لا على لكن اللي احنا شايفين وحتى اللحظه الشغل اعلامي حول فيروس ومكرونه هو مش شديد العدوى دلتا او غيره ولكنه سريع الانتشار اسرع منه وبالتالي مجرد شو اعلامي هيروح هياخد وقت وزوجته بعد كده يروح علشان كده حتى عن الذهب بيت ماسك شويه عند هذه المستويات بسبب انتشار الفيروس لكن تاثير زي ما احنا قلنا مش هيكون طويل.


المدى مجرد تاثير وقت وهتلاقيها ثلاث شهور ويرجع يجيء يرجع الذهب مره ثانيه تحت تاثير اسعار الفائده و تضخم تضخم بيتدفع بيعدي على الفائده من مزيد من القهوه لكن في نفس الوقت انهم ياخدوا قرار رفع الفائده يبقى الذهب ينخفض منزل الاصفر لان الفائده لما بتدافع هتكذب عليها اكبر عدد ممكن من الناس لان هم عايزين او ارباح معك اللي هو بيحفظ قيمه المال وقيمه ثروت وفي نفس الوقت بيحافظ على يعني اثروا من عوامل تدهور لكن.

توقعات ارتفاع الذهب اسعار الذهب في مصر


السؤال المهم واللي بيطرح نفسه الى اين يتجه الذهب اداب راحل فين في الفتره المقبله وخصوصا ان احنا كنا عايزين نعرف يعني الاساسيات اللى بناءا عليها حنمشي مع حركه الذهب في الفتره المقبله احنا دلوقتي عندنا كم عامل باثر في الدبابه والشكل والله يا ابني العامل الاول انتشار الفيروس العام التالي التضخم العام الثالث دفاع او اسعار الفائده بانصح العامل.


الاول الفيروس احنا عارفين يعني زي ما احنا بنقول فيه ليه لا دلوقتي بعد ما احنا واحنا في الفيديو الحكومات تتعامل معه الاحترافيه اكثر من الاول وبالتالي مش نفس الاجراءات اللي كان هيتم تتغذى قبل كده يتم تطبيقه بشكل كامل وهو بالتالي هيقول تاثير مؤقت ومعي العده عباره عن موجات او متحول بيظهر كل فتره كده واطلع الذهب بياخذ. 
هل اعجبك الموضوع :

تعليقات